۸ نکته برای نوشتن گزارش های سئو موثرتر
ما به عنوان آژانسی که گزارشهای ماهانه سئو را به تک تک مشتریانمان ارائه میکند، در ۱۷ سال فعالیت خود، گزارشهای ماهانه زیادی تولید کردهایم. من تقریباً ۱۵ گزارش را هر ماه مرور میکنم، و صحبتهای واقعی، چیزهایی دیدهام که مرا شبها بیدار نگه داشته است. چالش گزارشدهی این است که دادهها همیشه به
ما به عنوان آژانسی که گزارشهای ماهانه سئو را به تک تک مشتریانمان ارائه میکند، در ۱۷ سال فعالیت خود، گزارشهای ماهانه زیادی تولید کردهایم. من تقریباً ۱۵ گزارش را هر ماه مرور میکنم، و صحبتهای واقعی، چیزهایی دیدهام که مرا شبها بیدار نگه داشته است. چالش گزارشدهی این است که دادهها همیشه به خودی خود صحبت نمیکنند، و ما بهعنوان مشاور، باید از استراتژیهای خود با زمینه و توضیح پشتیبان تهیه کنیم تا بتوانیم مسیر حرکت خود را هماهنگ کنیم، و گاهی اوقات دلیلی برای اینکه چرا میرویم را مشخص کنیم. ممکن است نیاز به چرخش داشته باشد. همه چیزهایی که کلمات را روی کاغذ می برد. این نیاز به نوشتن هوشمندانه و توانایی انتقال مؤثر پیام بر روی کاغذ دارد.
در این پست، من قصد دارم هفت نکته را برای نوشتن گزارش های سئوی بهتر بیان کنم، که اکثر آنها یک چیز مشترک دارند: کمتر بگویید.
چگونه متن را حذف کنیم و گزارش های SEO بهتر بنویسیم
۱) فیلرها را بکشید!
پرکننده های غیر ضروری دشمن شما هنگام نوشتن گزارش های سئو هستند. “پرکننده ها” کلمات یا عباراتی هستند که ارزشی در گزارش اضافه نمی کنند. آنها هیچ اطلاعات اضافی به خواننده نمی دهند و هیچ کاری برای گفتن داستان شما یا به خانه بردن یک نکته انجام نمی دهند. آنها کلماتی هستند که اگر با صدای بلند گفته شوند، شما را ادامه می دهند، در حالی که با بقیه جمله خود “بالا می آیید” و سکوت را پر می کنید.
در اینجا چند نمونه پرکننده وجود دارد که باید در نگاه اول مراقب آنها باشید و آنها را حذف کنید:
- “در داده هایی که بررسی کردیم…”
- ما بر عملکرد نظارت خواهیم کرد…
- «پس از بررسی گزارش ماه گذشته…»
- «هنگام نگاه کردن به…»
- “پس از اجرای توصیه های ما…”
- “با توجه به اینکه…”
دفعه بعد که گزارشی می نویسید، به دنبال کلماتی باشید که اگر با صدای بلند گفته شوند، مانند پرکننده به نظر می رسند.
۲) مراقب استفاده خود از تاریخ ها باشید: «ماه به ماه»، «سال به سال» و غیره.
جمله زیر چه اشکالی دارد؟
جلسات ارگانیک برای دومین ماه متوالی ماه به ماه کاهش یافت (-۱۹۱۱۰ جلسه). در ماه ژوئن، ما شاهد نوسانات متعددی در رتبه بندی کلمات کلیدی بودیم که باعث کاهش ماه به ماه در جلسات شد…»
اگر قبلاً ثابت کرده ایم که تحلیلگر در حال بررسی داده های ماه به ماه در گزارش است، نیازی به شروع جمله دوم با «در ژوئن…» نیست. همچنین اگر پیشنهاد می کنیم جلسات برای دومین ماه متوالی کاهش یافته باشد، نیازی به اولین «ماه در ماه» نیست. جمله باید به صورت زیر بیان شود:
جلسات ارگانیک برای دومین ماه متوالی ماه به ماه کاهش یافت (-۱۹۱۱۰ جلسه). ما شاهد نوسانات متعددی در رتبه بندی کلمات کلیدی بودیم که باعث کاهش ماهانه در جلسات شد…»
در حالی که این ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، تکراری بودن حواس را از روایت منحرف می کند و می تواند مخاطب شما را گیج کند. مراقب نحوه توضیح تاریخ ها و افق های زمانی باشید که به داده های شما زمینه می دهد.
۳) قاطع باشید
به یاد داشته باشید که شما متخصص هستید و هرکسی که گزارش شما را میخواند روی شما حساب میکند تا بفهمد دقیقاً چه خبر است. همچنین بر عهده شماست که نه تنها آنچه را که در حال رخ دادن است توضیح دهید، بلکه یک راه قانع کننده به جلو را توصیه کنید.
برای قاطعیت، به دنبال عباراتی مانند «ما میخواهیم» باشید و آنها را به «میخواهیم» تغییر دهید. در مورد آنچه اتفاق می افتد یا نمی افتد، و آنچه باید یا نباید انجام دهید، موضعی محکم و سیاه و سفید بگیرید. آنچه یودا گفت را به خاطر بسپارید – “انجام دهید یا نکنید. هیچ تلاشی وجود ندارد!»
مطالب مرتبط: رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی
۴) مشورتی باشید
مانند قاطعیت، مشورت را دوچندان کنید. برای انجام این کار، توصیه می کنم:
- اینکه به دنبال علت اصلی، یا «چیزی» زیربنایی باشید که هر شاخص پیشرو یا عقبافتادهای را که در آن گزارش میدهید (مانند رتبهبندی کلمات کلیدی یا جلسات سایت) تولید میکند و سپس آن علت اصلی را برجسته کنید. به عنوان مثال، «ترافیک ما به دلیل فصلی بودن ماهانه ۴ درصد کاهش یافت، که در ژوئن سال گذشته مشاهده کردیم و با توجه به فصلی بودن صنعت خود، پیشبینی میکردیم که در ژوئن امسال شاهد آن باشیم. ما نگران کاهش ۴ درصدی نیستیم و انتظار داریم که در ماه آینده با حرکت به دوره پرمشغله، ترافیک مجدداً افزایش یابد. ”
- هنگامی که یک علت اصلی را مشخص کردید، دقیقاً توضیح دهید که با توجه به واقعیت جدید چه کاری باید انجام دهید یا نباید انجام دهید
- کلماتی مانند “احتمالا” و “ما فکر می کنیم” را حذف کنید و در عوض موضعی قاطعانه بگیرید
۵) مراقب تنش خود باشید
گفتن این حرف برای من دردناک است، اما می بینم که افراد زیادی زمان گذشته، حال و آینده را با هم مخلوط می کنند. زمانها چیزهایی را که به موقع اتفاق افتاده است منتقل میکنند، و وقتی آنها را در گزارشها خراب میکنیم، احمقانه به نظر میرسد. مثلا:
- زمان گذشته: رتبه کلمات کلیدی کاهش یافته است
- زمان حال: رتبه کلمات کلیدی در حال کاهش است
- زمان آینده: رتبه کلمات کلیدی کاهش می یابد
توصیه می کنم چندین بار گزارش SEO خود را تصحیح کنید و در یکی از این بررسی ها فقط به دنبال خطاهای زمان باشید. به عنوان مثال، «در حال ارائه یک ممیزی محتوا» در مقابل «برنامه ارائه یک ممیزی محتوا» میتواند به راحتی از دست داده شود، اگر به طور خاص برای زمان بازبینی نمیکنید.
۶) از Bullet Points در مقابل پاراگراف ها استفاده کنید
هر دو مثال زیر حاوی کلمات مشابهی هستند، اما هضم یکی از آنها بسیار ساده تر است:
مثال ۱: ماه به ماه
جلسات ارگانیک برای دومین ماه متوالی کاهش یافت. (-۱۹۱۱۰ جلسه). جستجوی پولی باعث افزایش ۲۵% در جلسات شد که میتواند عاملی برای کلیکهای کمتر ارگانیک در سه ماهه دوم (-۱۸۵,۸۷۸) باشد. Seer انتظار دارد که تلاشهای جستجوی پولی و ارگانیک تأثیر مثبتی بر یکدیگر بگذارند – این تلاشهای اولیه احتمالاً به دلیل تغییر ساختار PPC باعث افزایش کلیکهای پولی برای عبارات مارک شده است.
صفحه اصلی بیشترین سهم را در کاهش جلسات ارگانیک داشته است. این بیشتر نشان دهنده فصلی بودن است زیرا رتبه ارگانیک صفحه اصلی از سه ماهه اول تا سه ماهه دوم ۲۰۱۹ به طور متوسط ۵+ نقطه بهبود یافته است، با این حال، این رشد از صفحه ۱ گذشته است. Seer قصد دارد این صفحه را در ماه جولای بررسی کند تا کاهش های فصلی را جبران کند.
مثال ۲: ماه به ماه
- جلسات ارگانیک برای ماه دوم کاهش یافت.
- جستجوی پولی باعث افزایش +۱۱ درصدی جلسات شد که میتواند عاملی برای کلیکهای مارکهای ارگانیک کمتر باشد.
- Seer انتظار دارد تلاشهای جستجوی پولی و ارگانیک بر یکدیگر تأثیر مثبت بگذارد – این تلاشهای اولیه احتمالاً به دلیل تغییر ساختار PPC است که باعث افزایش کلیکهای پولی برای عبارات مارک شده است.
- صفحه اصلی (-۶%) بیشترین سهم را در کاهش جلسات ارگانیک داشته است
- این بیشتر نشان دهنده فصلی بودن است زیرا رتبه ارگانیک صفحه اصلی به طور متوسط ۵+ نقطه از سه ماهه اول تا سه ماهه دوم ۲۰۱۹ بهبود یافته است، با این حال، این رشد از صفحه ۱ گذشته است.
- Seer قصد دارد این صفحه را در ماه ژوئیه ممیزی کند تا کاهش های فصلی را جبران کند
گلولهسازی بیتهای کلیدی اطلاعات، درک گزارشها را آسانتر میکند، زیرا فهرستهای گلولهای بار شناختی خواننده را کاهش میدهند. همچنین به استفاده از رنگ در متن بالا توجه کنید، قرمز نشان دهنده کاهش و سبز نشان دهنده افزایش است. از رنگ استفاده کنید تا نقطه خود را به خانه هدایت کنید و بار شناختی خوانندگان خود را بیشتر کاهش دهید!
۷) مراقب اعداد باشید
از اعداد به خاطر خیر استفاده کنید، اما توضیح دهید که آنها چه چیزی را نشان می دهند و آنها را به گونه ای قرار دهید که به مخاطبان شما کمک کند تا بفهمند چرا آنها مهم هستند. به عنوان مثال، ذکر اینکه “ترافیک سایت افزایش یافته است” عالی است، اما مشخص نکردن میزان بازدید و عدم ذکر علت افزایش ترافیک باعث حدس زدن مخاطبان شما می شود. دقیق تر باشید، برای مثال:
“ترافیک به سایت در این ماه ۸ درصد افزایش یافته است که بیشتر به دلیل ۷ ممیزی محتوایی است که در ماه می ۲۰۱۹ اجرا شد.”
و به یاد داشته باشید که همیشه به درک اینکه مخاطبان شما دقیقاً به چه چیزهایی اهمیت می دهند کمک می کند و از دریچه KPI آنها درباره بردهای خود گزارش می دهید.
۸) گزارش خود را سه بار جداگانه مرور کنید
همانطور که قبلاً به آن اشاره کردم، توصیه می کنم که گزارش خود را سه بار جداگانه مرور کنید. بار اول فقط به دنبال اشتباهات گرامری باشید. بار دوم، گزارش خود را “تست بویایی” بدهید، یعنی این سوال را بپرسید: “آیا آنچه من اینجا می گویم واقعاً منطقی است؟”
در نهایت، شما باید فقط برای مسائل زمان و نقطه گذاری مرور کنید. بررسی گرامر، «آزمایش بویایی» و زمانها/نقاطگذاری بهطور همزمان واقعاً سخت است، به همین دلیل است که دستهبندی نظرات شما میتواند بسیار مفید باشد. تصحیح بسیار مهم است، بنابراین در آن کوتاهی نکنید!
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰