تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1402 - 22:44
64 بازدید
کد خبر : 208773

مرسدس بنز Vision One-Eleven کانسپت (۲۰۲۳)

مرسدس بنز Vision One-Eleven کانسپت (۲۰۲۳)

  مرسدس بنز مطالعه جدیدی درباره خودروهای اسپرت ارائه کرد. Vision One-Eleven یک زبان طراحی بسیار پویا را با فناوری نوآورانه پیشرانه تمام الکتریکی ترکیب می کند. شبح ابرخودرو با اجرای ماهرانه طراحی مرسدس بنز یک کمان مشخص می شود که نشانگر سبک قرن بیست و یکمی آن است. توسعه این طراحی بر جایگاه برند

 

مرسدس بنز مطالعه جدیدی درباره خودروهای اسپرت ارائه کرد. Vision One-Eleven یک زبان طراحی بسیار پویا را با فناوری نوآورانه پیشرانه تمام الکتریکی ترکیب می کند. شبح ابرخودرو با اجرای ماهرانه طراحی مرسدس بنز یک کمان مشخص می شود که نشانگر سبک قرن بیست و یکمی آن است. توسعه این طراحی بر جایگاه برند مرسدس بنز که مخفف ICONIC LUXURY است تاکید می کند. ویژگی های فنی آن شامل موتور شار محوری بسیار قدرتمند و بسیار کارآمد است که توسط متخصص موتور الکتریکی YASA ساخته شده است. این شرکت بریتانیایی از ژوئیه ۲۰۲۱ ۱۰۰ درصد زیرمجموعه مرسدس بنز AG بوده است.

مرسدس بنز ویژن One-Eleven از سنت خودروهای آزمایشی افسانه ای C 111 در دهه های ۱۹۶۰ و ۷۰ الهام گرفته شده است که برای آزمایش موتورهای انقلابی Wankel و توربودیزل استفاده می شد. آنها همچنین نمونه های اولیه برای آزمایش بدنه های مبتنی بر پلیمر بودند. خودروهای اسپرت موتور وسط بسیار دینامیک (هواپیما) نمادهای طراحی عصر خود محسوب می‌شوند، به ویژه به دلیل درهای متمایز آبکی و رنگ‌های نارنجی و مشکی چشم نوازشان.

 

“هدف ما در مرسدس بنز طراحی ظاهری نیست – هدف ما ایجاد نمادها است. برای من، این تفاوت بین طراحی اصلی و لوکس را ایجاد می کند. نمادهای طراحی مانند Type 300 SL و C 111 – هر دو با درب های گولینگ – هستند. بخشی از DNA ما. این وسایل نقلیه افسانه‌ای الهام‌بخش اصلی طراحی نمادین مرسدس بنز ویژن One-Eleven بودند. این زیبایی و اتحاد خارق‌العاده در یک چشم انداز آینده است. خودروی نمایشی تمام الکتریکی ما یک خودروی مدرن است. تعبیر روز C 111 که در آن زمان آوانگارد بود. عنصر غافلگیری از نسبت های فوق العاده تمیز، خالص و در عین حال بسیار عضلانی آن ناشی می شود. این وضوح نمادین در فضای داخلی نیز منعکس شده است. زبان طراحی حسی اما مینیمالیستی مخفف ICONIC LUXURY توسط مرسدس بنز است.” گوردن واگنر، مدیر ارشد طراحی، مرسدس بنز گروه AG

 

مرسدس بنز Vision One-Eleven طراحی نفس گیر را با فناوری پیشرانه پیشرانه ترکیب می کند. مانند نام تاریخی خود، مسیرهای جدیدی را برای عملکردهای ورزشی آینده بررسی می کند. در قلب این پیشرانه جمع و جور و بسیار کارآمد، شار محوری نوآورانه YASA قرار دارد. موتور الکتریکی با تکنولوژی بالا. خروجی قدرتی شبیه به موتور اسپرت را از یک بسته بسیار کوچکتر ارائه می دهد. این موتور شار محوری YASA را برای وسایل نقلیه الکتریکی با کارایی بالا ایده آل می کند. همراه با باتری سلولی استوانه ای خنک کننده مایع با فرمول ۱ مرسدس بنز Vision One-Eleven که از شیمی سلولی الهام گرفته شده است، یک نقطه اثبات دیگر برای طیف عملکرد گسترده ای است که توسط استراتژی توسعه چهار وجهی ما برای محرک الکتریکی در نظر گرفته شده است. مارکوس شافر، عضو هیئت مدیره گروه مرسدس بنز AG، مدیر ارشد فناوری.

 

نمای بیرونی – طراحی یک کمان در اسپرت ترین شکل آن

بدنه مرسدس بنز Vision One-Eleven بر اجرای ماهرانه طراحی One-Bow تمرکز دارد. از قسمت جلویی کم ارتفاع گرفته تا قسمت‌های عضلانی عقب، در یک کمان صاف حرکت می‌کند که ظاهر خودرو با ارتفاع فقط ۱۱۷۰ میلی‌متر را با حسی بسیار مجسمه‌ساز می‌بخشد. این کاملا با رنگ آمیزی مسی-نارنجی هماهنگ است. این یک ارجاع غیرقابل انکار به رنگ متمایز C 111 بدون استفاده از آن یک به یک ارائه می دهد. رنگ مرسدس بنز ویژن One-Eleven به طور قابل توجهی قدرتمندتر از C 111 است و همچنین با نور تغییر می کند. نه تنها حس کیفیت بلکه اسراف خاصی را نیز منتقل می کند.

 

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه نمای جانبی می‌توان به درب‌های هموار و پنجره‌های جانبی اشاره کرد که از بیرون مات هستند و با یک الگوی پیکسلی استتار می‌شوند. یکی دیگر از چرخ‌های با قطر بزرگ است که به‌طور یکپارچه در قوس‌های چرخ‌ها در زیر بال‌های گشاد حجیم قرار گرفته‌اند. این تصور یک ماشین رانندگی کاملاً اسپرت و آیرودینامیک اصلاح شده را تقویت می کند. طراحی چرخ دارای عناصر ساختاری قدرتمندی است که تداعی کننده سیم‌پیچ‌های موتور الکتریکی است – نشان‌دهنده روشنی از پیشرانه مدرن و تمام الکتریکی که زیربنای مرسدس بنز ویژن One-Eleven است. آنها در تضاد روحی با طراحی نمادین، مینیمالیستی و سطح صاف خودرو قرار دارند که بیشتر شبیه به یک اثر هنری مجسمه‌سازی است. این تضاد نمونه ای از فاکتورهای X است که برند در تفکر طراحی خود اعمال می کند و یکی از ویژگی های متمایز Vision One-Eleven است.

 

تضاد چشمگیر دیگری از طریق دامن های جلو و عقب بسیار کم که به رنگ مشکی مات تمام شده اند، به وجود می آید. دو عنصر آیرودینامیکی عمیقاً به صورت بصری توسط دو پروفیل تیغه ای به همان رنگ که در امتداد جناحین زیر رکاب ها قرار دارند به هم متصل می شوند. این پروفیل ها دارای سوراخ هایی هستند که به رنگ آبی نور پس زمینه دارند. عناصر آیرودینامیکی کاربردی همچنین به عنوان یک مرجع طراحی بیشتر برای C 111 عمل می کنند که در قسمت پایینی بدنه آن به رنگ مشکی رنگ شده است. “خط تیره” مرسدس بنز Vision One-Eleven یک انتقال بدون درز بین خودرو و زمین زیر آن ایجاد می کند که حتی از C 111 قدرتمندتر است.  

 

طراحی جلویی – نمای نمادین با فناوری پیشرفته با مرجع تاریخی

از جنبه جلویی نیز، مرسدس بنز ویژن One-Eleven به شدت تداعی کننده C 111 است. با این حال، در جزئیات، تفاوت های قابل توجهی وجود دارد: یکی از نمونه های برجسته، قسمت جلوی متمایز است که در هر دو خودرو شامل موارد زیر است. یک عنصر مستطیلی کم ارتفاع با انتهای گرد به چپ و راست. در C 111، این یک عنصر پلاستیکی بسته با ساختار لانه زنبوری، مجهز به مه شکن های گرد است. قسمت مربوطه در Vision One-Eleven در نگاه اول بسیار شبیه به نظر می رسد. با این حال، با بررسی دقیق تر، خود را به عنوان یک ویژگی با تکنولوژی بالا نشان می دهد. این پنل یک صفحه نمایش خارجی انعطاف پذیر با ظاهر پیکسلی سه بعدی است. این چراغ‌های گرد مشخصه C 111 را به صورت دیجیتالی تفسیر می‌کند و همچنین می‌تواند پیام‌هایی را به سایر کاربران جاده منتقل کند.

بر خلاف C 111، مرسدس بنز ویژن One-Eleven دارای پیش بند جلویی U شکل و با نمای قوی است. در بالای نوار نور باریک، هم اجداد و هم نسل شباهت‌های بیشتری را نشان می‌دهند، به ویژه ورودی‌های هوای مشکی روی کاپوت.

 

طراحی قسمت عقب – ویژگی های آیرودینامیکی و عناصر دیجیتال

قسمت عقب مرسدس بنز Vision One-Eleven نیز تحت تسلط یک دیفیوزر پرقدرت است. پهنای بالای آن، نمایشگری است که شکل همتای خود را در قسمت جلویی بازتاب می دهد و همان ساختار پیکسلی را در چراغ های عقب قرمز نشان می دهد. مشابه پروفیل های تیغه در کناره ها، جلوه های نور آبی نیز در عقب قابل مشاهده است. صفحه داخلی چرخ ها با عناصر روشنایی دایره ای نصب شده است.

 

طراحی داخلی – اولین خودروی اسپرت داخلی با مفهوم سالن

در داخل، مرسدس بنز ویژن One-Eleven اولین خودروی اسپرت داخلی را با کانسپت سالن ارائه می کند. این تغییر پارادایم از خودروی اسپرت خودران به خودروی الکتریکی خودران در بخش خودروهای سوپر اسپورت را منعکس می‌کند و دو حالت کاملاً متفاوت وجودی را متحد می‌کند. در حالت مسابقه با پشتی عمودی و صفحه نمایش لمسی جمع و جور راننده محور، فضای داخلی به یک ماشین رانندگی مینیمالیستی تبدیل می شود. برعکس، در حالت سالن، صندلی ها به طور کامل در مجسمه داخلی ادغام می شوند که رکاب ها، تونل مرکزی و محفظه چمدان را در یک واحد ادغام می کند.

 

این یک مفهوم فضایی کاملاً جدید و استثنایی ایجاد می کند. برخلاف خودروهای اسپرت موتور وسط قبلی، از نسبت های فشرده موتورهای الکتریکی برای گسترش فضای داخلی به سمت عقب بهره می برد. در نتیجه، فضای داخلی سالن مانند، سرنشینان را به صرف وقت و استراحت دعوت می کند – رویکردی کاملاً جدید برای خودروهای اسپورت آینده.

فضایی لوکس و آینده نگر با رنگ های متضاد

طراحی داخلی Vision One-Eleven منعکس کننده لوکس بودن آینده بر اساس مفهوم رنگی مترقی و ترکیب مواد خارق العاده است. رنگ‌ها و مواد بسیار متضاد در نگاه اول جلب توجه می‌کنند: سطوح بزرگ مانند داشبورد با پارچه سفید پوشانده شده‌اند که ساختار لانه زنبوری با ظاهری فنی را به نمایش می‌گذارد. این ماده از ۱۰۰ درصد پلی استر بازیافتی ساخته شده است. سایر عناصر مانند تکیه‌گاه‌های روی رکاب‌ها و کنسول میانی، و همچنین قفسه‌ی بسته‌ی عقب در زیر شیشه جلوی بزرگ عقب، با چرم نارنجی روشن پوشیده شده‌اند. این یک انتقال صاف از فضای داخلی به محفظه چمدان ایجاد می کند. چرم فرآوری شده پایدار با استفاده از پوسته دانه قهوه دباغی شد. آلومینیوم صیقلی در پره‌های فرمان و منبت‌کاری‌شده به‌عنوان تسمه روی دسته‌های تکیه‌گاه، ظاهر و احساس فناوری را برجسته می‌کند. همین امر در مورد پدال‌های ترمز و گاز نیز صدق می‌کند، که هر دو از آلومینیوم صیقلی ساخته شده‌اند و روی زمین نصب شده‌اند.

 

در غیر این صورت، تجهیزات داخلی در مرسدس بنز ویژن وان یازده به حداقل کاهش یافته است. مانند نمای بیرونی، وظیفه اینجا نیز این بود که تعداد ویژگی های افزودنی را به حداقل برسانیم. صندلی ها نمونه های خوبی هستند زیرا از فرمت کلاسیک پیروی نمی کنند. درعوض، بالشتک های صندلی به صورت هموار در کف قرار می گیرند. این تصور اولیه از صندلی سطلی در یک ماشین مسابقه فرمول ۱ ایجاد می کند. مهار چهار نقطه نارنجی و سگک صیقلی و براق آن، شخصیت ورزشی را بیشتر تقویت می کند.

 

با این وجود، صندلی‌های نوآورانه این حس اسپرت را با راحتی لوکس ترکیب می‌کنند، زیرا برخلاف خودروهای مسابقه‌ای فرمول ۱، زاویه پشتی قابل تنظیم است. درخشش نقره‌ای روکش‌های الماسی آن‌ها یکی دیگر از چشم‌نوازان است که بر فضای داخلی درجه یک تأکید می‌کند. بین صندلی ها یک کنسول مرکزی جمع و جور قرار دارد که مانند یک اثر هنری در فضا ایستاده است.

 

تنها ویژگی بسیار پیچیده در داخل، فرمان با روکش چرمی است که با کنترل های کاربردی مختلف و عناصر لمسی پیشرفته مجهز شده است. این با یک صفحه نمایش لمسی جمع و جور با صفحه نمایش با وضوح بالا که در کنار فرمان نصب شده و به سمت راننده زاویه دارد تکمیل می شود. تمام اطلاعات مربوط به خودرو را در صورت نیاز نشان می دهد.

 

تلفیقی از آنالوگ و دیجیتال – UI/UX با ظاهر پیکسلی آینده نگر

تضاد با فضای داخلی مدرن توسط صفحه نمایش پیکسلی باریکی که تمام وسعت داشبورد را در بر می گیرد و شکل نوارهای نور جلو و عقب را نشان می دهد، ایجاد می شود. در اینجا نیز، ساختار پیکسل عمداً درشت است، که به اطلاعات نمایش داده شده – مانند سرعت فعلی – ظاهری به شدت جسورانه می دهد. علاوه بر این، صفحه نمایش پیکسلی ۳ بعدی، آثار هنری دیجیتال را به صورت جریانی از کدهای QR به شکل شطرنجی درشت به سبک اخبار «دیجیتال اولیه» نشان می دهد. این کار با کمک پیکسل های شیشه ای انجام می شود که یک گرادیان رنگ در حال تغییر را بسته به زاویه دید نشان می دهد. سپس تصویر واقعی مربوطه بر روی صفحه نمایش با وضوح بالا در کنار فرمان ظاهر می شود.

 

این ترکیبی از نمایش‌های بسیار متفاوت از یک تصویر، تفسیر بیشتری از ابرصفحه نمایش MBUX با تمرکز بر رابط‌های انعطاف‌پذیر را در بر می‌گیرد. بنابراین، ظاهر ۸ بیتی آینده‌نگر، یک X-factor اضافی ایجاد می‌کند. توسعه مرسدس بنز Vision One-Eleven ادغام فزاینده فیزیکی و دیجیتال را تقویت می کند.

 

ایجاد یک رابط کاربری فضایی تجربی 

برای اولین نمایش Vision One-Eleven، طراحان مرسدس بنز یک تجربه کاربری رویایی با کمک واقعیت افزوده (AR) ایجاد کرده اند و آن را در یک نمونه اولیه مجازی از Vision One-Eleven داخلی قرار داده اند. به محض اینکه راننده از هدست واقعیت افزوده Magic Leap 2 استفاده می کند، تجربه آنها با محتوای دیجیتالی با کیفیت بالا که به صورت متنی با محیط اطرافش ادغام می شود، غنی می شود. این یک ترکیب فضایی یکپارچه از فضای داخلی فیزیکی و رابط کاربری دیجیتال فراتر از صفحه نمایش ایجاد می کند. در واقع، کل خودرو به رابط کاربری تبدیل می شود.

 

مرسدس بنز از زمان عرضه خودروی مفهومی F015 در سال ۲۰۱۵، مزایای AR را بررسی کرده است. رابط کاربری AR در این خودروی جدید چشم اندازی از آینده را ارائه می دهد که در دو سطح کار می کند: اطلاعات پیوست شده به داشبورد و اطلاعات قرار داده شده در محیط داخل و خارج ماشین این نشان‌دهنده گام بعدی از رابط کاربری مبتنی بر صفحه‌نمایش با فناوری شهودی لایه صفر مرسدس بنز به رابط کاربری AR است که عناصر لایه صفر را در اطراف کاربر در فضا مرتب می‌کند. عناصر شامل ماژول ها، نمادهای سه بعدی و نقشه ناوبری است. رابط کنترل در اطراف داشبورد و فرمان نیز با اطلاعات متنی اضافی متصل به اشیاء واقعی مانند دکمه ها یا سوئیچ ها افزوده شده است.

 

نمای ۱۸۰ درجه AR دنیای خارج از نمونه اولیه مجازی را در خود جای می دهد – ماشین را بدون زحمت با محیط اطرافش ترکیب می کند و راننده را در مرکز قرار می دهد. عناصر نقشه به محیط نمایش داده می شوند که با اطلاعات بیشتر مانند مکان های دیدنی یا خطرات پنهان مانند کارهای جاده ای فراتر از یک پیچ غنی شده است. با این نمای اشعه ایکس، سیستم با ترکیب کردن جزئیات بی‌اهمیت برای ایجاد تصویری نامرتب از ورودی مرتبط، آگاهی موقعیتی را افزایش می‌دهد. عناصری که مانع دید راننده می شوند – مانند ستون A، درها یا حتی کاپوت – سپس “شفاف” به نظر می رسند. طراحان و کارشناسان مرسدس بنز با متخصصان فنی Magic Leap برای توسعه و بهبود تجربه واقعیت افزوده در Vision One-Eleven با استفاده از عینک های بسیار پیشرفته Magic Leap 2 AR کار کردند.

 

رابط کاربری فضایی چراغی برای تجربه کاربری مرسدس بنز است که توسط فناوری محدود نشده است. این بخشی از یک چشم‌انداز وسیع‌تر است که به واقعیت گسترده‌تر نگاه می‌کند، به موجب آن فناوری و سخت‌افزار دیگر نقطه کانونی نیستند. در عوض تبدیل شدن به تسهیل کننده های کامل و یکپارچه نیازها و خواسته های کاربر.

 

پیشرانه الکتریکی نوآورانه – موتور شار محوری با عملکرد بالا و فناوری باتری جدید

 

نکات برجسته فناوری شامل مفهوم باتری جدید است که دارای سلول‌های استوانه‌ای خنک‌شده با مایع با عملکرد بالا با شیمی سلولی جدید است. بار دیگر، دانش گسترده کارشناسان موتوراسپرت از مرسدس-AMG با عملکرد بالا در بریکس‌ورث راه خود را به این مفهوم امیدوارکننده برای باتری‌های عملکرد محور آینده پیدا کرد. جدای از آن، Vision One-Eleven دارای دو موتور فوق العاده قدرتمند و پیشرفته شار محوری از YASA است. مرسدس بنز در حال توسعه این فناوری به همراه YASA برای بلوغ تولید در مقیاس بزرگ برای درایوهای الکتریکی نسل بعدی خود است. YASA یک متخصص موتور الکتریکی بریتانیایی مستقر در آکسفورد است و از ژوئیه ۲۰۲۱ ۱۰۰ درصد زیرمجموعه مرسدس بنز AG بوده است. بنابراین این شرکت دسترسی به یک فناوری منحصر به فرد آینده را تضمین کرده است که پتانسیل انتقال تحرک الکتریکی را به یک فناوری جدید دارد. سطح عملکرد

“موتورهای شار محوری به طور قابل توجهی سبک تر و فشرده تر هستند و در عین حال قدرتمندتر از موتورهای شار شعاعی قابل مقایسه هستند که در حال حاضر در ۹۹ درصد تمام خودروهای الکتریکی استفاده می شوند. در موتورهای شار محوری، جریان الکترومغناطیسی موازی با محور چرخشی موتور حرکت می کند. بسیار کارآمد است. در موتورهای شار شعاعی، جریان عمود بر محور چرخشی است. در مقایسه با موتورهای شار شعاعی، آنها دارای ذخایر توان بسیار بالاتر و پایدارتری هستند که سطح کاملاً جدیدی از عملکرد را ارائه می دهد. تیم وولمر، موسس و مدیر ارشد فناوری YASA

 

در کنار چگالی قدرت و گشتاور، یکی دیگر از مزایای مهم بسته بندی باریک آن است که هم وزن و هم ابعاد آن را کاهش می دهد. وزن موتورهای شار محوری فقط یک سوم وزن موتورهای الکتریکی فعلی با توان خروجی یکسان است. در عین حال، فقط به یک سوم فضای اشغال شده توسط یک موتور شار شعاعی نیاز دارد. این امر گزینه‌های کاملاً جدیدی را برای مهندسان و همچنین آزادی‌های جدیدی در طراحی یک خودروی الکتریکی که توسط Vision One-Eleven نشان داده شده است، باز می‌کند.

 

نسل آینده موتورهای شار محوری یاسا در کارخانه مرسدس بنز برلین-مارینفلد تولید خواهد شد. موتورهای تولید شده در آنجا در قلب پیشرانه آینده برای بخش عملکرد خواهند بود.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.